Treballem les emocions amb els infants

PROPOSTA D'ACTIVITATS

 


CONEIXEM LES EMOCIONS
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
  • Conèixer i identificar les emocions primàries d'alegria, por, tristesa i enuig.
  • Interpretar les imatges mostrades.
  • Manifestar i expressar les emocions que els hi provoquen les imatges mostrades.
  • Expressar les pròpies emocions verbalment davant el grup.
JUSTIFICACIÓ ACTIVITAT
Necessitem que els infants aprenguin a regular les seves emocions, però no ho podem fer si no les coneixen. Amb aquesta activitat volem que els nens i les nenes reconeixen les emocions bàsiques que poden sentir ells, elles i tots els que els i les envolten. 

També creiem necessari que a més de conèixer-les, cal que els infants les verbalitzin, per poder interioritzar-les i canalitzar-les. 

Si són capaços d'interpretar les imatges i expressar verbalment quines emocions els hi produeixen, avancem en el seu aprenentatge i la seva comprensió, un primer punt important per tal que aprenguin a gestionar-les.

Mirant i interpretant les imatges, els infants es posen a la pell dels altres i poden comprendre que tots i totes sentim el mateix, que tenim moments que podem sentir por i això no vol dir que siguem porucs, que podem estar tristos i no ser uns ploramiques, que podem enutjar-nos i no ser uns rondinaires i a la vegada podem estar alegres, no només per les coses bones que ens succeeixen a nosaltres, també als altres...
 
DESENVOLUPAMENT
Començarem aquesta activitat explicant als infants el que farem i les pautes i/o normes que tindrem. 

Separarem el grup classe, la meitat dels infants aniran amb un/a educador/a a la SUM i l'altra meitat restarà a l'aula amb l'altra educador/a. 

Farem seure als infants en semicercle davant de l'educador/a al racó de les emocions.

Tornarem a fer les explicacions més complertes als infants i començarem l'activitat.

Mostrarem als infants imatges amb expressions facials de les emocions primàries, una a una, començant per la més senzilla i fàcil. Seguidament se'ls preguntarà si saben què li pot passar a aquella persona i intentarem que hi participin el major número d'infants.

Un cop vistes totes les imatges i que tots han dit el què pensen, continuarem treballant a partir del conte “Les emocions d'en Pol”.

L'educador/a explicarà el conte als infants tot fent partícips a tots els nens i nenes, portarem a terme les diferents activitats que ens permet el conte i deixarem que els infants el manipulin per endinsar-se més en les emocions d'en Pol.

També deixarem que els nens i nenes parlin entre ells i elles una estona sobre les imatges mentre les manipulen.

Un cop acabada l'activitat amb el primer grup d'infants, els preguntarem com ha anat l'activitat i si els ha agradat, acomiadarem a en Pol i ja podem fer el canvi de grup, per fer l'activitat amb el mig grup que estava jugant a la SUM i que aquest vagi amb l'altre/a educador/a.
 

 

PINTEM AMB XOCOLATA
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
  • Mostrar les seves emocions durant la realització de l'activitat.
  • Identificar les seves emocions.
  • Utilitzar els recursos que té a l'abast per expressar les seves emocions.
  • Manifestar els seus estats emocionals provocats per la música.
  • Respectar als seus companys durant l'activitat.
JUSTIFICACIÓ ACTIVITAT
En el centre s'ha detectat que els infants tenen una dificultat per poder expressar, gestionar, canalitzar i controlar les emocions que van sentint durant el dia, segons les situacions, els seus actes i els dels altres.

Aquest és el motiu principal pel qual es vol ajudar als nens i les nens a poder conviure de la millor manera dintre de les seves possibilitats, amb aquest conjunt de sentiments i sensacions que els envaeixen dia a dia.

Però per portar a terme aquesta activitat, hi ha altres motius, com el de gaudir d'un moment diferent realitzant una activitat amb eines i materials que no són els habituals (mans i xocolata), experimentar amb un aliment que normalment agrada molt als infants, poder ser lliure durant una estona de fer el que un sent... Però hi ha un motiu pels infants, que és el més rellevant dels altres, i és el plaer que dóna jugar amb xocolata i després poder menjar-la!!! I per això és important, perquè els nens i les nens ho puguin gaudir al màxim sentint tot allò que aquell moment els hi pugui transmetre.

La finalitat és doncs, que els infants puguin gestionar aquestes emocions al llarg de la seva vida, i quan abans comencin a aprendre com poden fer-ho, tindran un millor desenvolupament.
DESENVOLUPAMENT
Les dues educadores preparen l'aula retirant els mobles, les joguines i tot allò que pugui destorbar o molestar als infants en el moment de l'execució de l'activitat.

Amb unes tisores, les dues educadores tallaran aproximadament 4 metres de llarg i 1 metre d'ample de paper de mural, i que tot seguit ho enganxaran al terra de l'aula amb cinta adhesiva, tant per les cantonades com pel centre, per tal que quedi ben fixat i no es mogui quan els infants estiguin realitzant l'activitat.

A cada banda del mural, hi haurà el material necessari per poder efectuar l'activitat: dos bols mitjans amb xocolata desfeta.

En un prestatge, hi haurà un radiocasset amb CD per poder escoltar música relaxant durant tota l'activitat. El CD que els infants escoltaran serà un compilació de cançons del grup Enya, el qual conté cançons amb ritmes diferents, més ràpids i més lents, per tal que els infants vagin sentin coses diferents durant l'activitat.

Una vegada tot el material i l'espai estigui preparat, els infants seuran a la catifa i les educadores explicaran el que en breu passaran a fer, i ho faran a través de preguntes com: nens i nens heu vist que li ha passat a la classe? Algú ens pot dir que és allò que hi ha enganxat al terra? I què hi ha al costat del paper de mural? Què creieu que podem fer ara amb tot això?

Una vegada els infants sàpiguen què es farà, les educadores explicaran que començaran 6 nens i nenes a realitzar aquesta activitat i la resta de companys aniran al racó de les emocions a jugar fins que els cridem per venir a fer-la ells.

Els infants aniran amb les seves bates i les mànigues pujades per no embrutar-se la roba.

Una vegada els 6 infants ja estan davant del paper de mural, les educadores els convidaran primerament a utilitzar els dits i després les mans senceres, essent completament lliures de pintar amb una mà o les dues, amb els dits, sols o amb algun company o companya.

La durada de cada infant realitzant l'activitat la determinarà o l'infant si verbalitza que ja ha acabat o que no vol continuar, o l'educadora, quan vegi que l'infant ja ha estat l'estona suficient per gaudir de l'activitat o que no vol fer-la més. És una manera que tots els infants puguin participar en l'activitat i que no es cansin de fer molta estona seguida el mateix.

Una vegada un infant ha acabat, se li dona la opció de llepar-se els dits o de rentar-se les mans directament sense tastar-la.

Referent al nombre de sessions, aquesta activitat només es realitzarà una vegada, encara que hi ha un treball posterior amb els infants: decidir entre tots (infants i educadores) on es penja el mural, visualització de les fotografies i xerrada a la catifa de l'activitat en general.

 

LA HISTÒRIA DE LA TORTUGA
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
  • Reconèixer l'emoció d'enuig en el personatge de la història, en ells mateixos i en els companys/es.
  • Controlar l'emoció d'enuig a través d'una tècnica d'autogestió per no perjudicar negativament tant als companys/es com en ell/a mateix/a.
  • Aprendre dels propis errors i rectificar-los.
  • Gaudir amb la representació teatral.
JUSTIFICACIÓ ACTIVITAT
El motiu pel qual es realitza aquesta activitat és perquè s'ha detectat que els infants, sobretot en aquestes edats, tenen una gran dificultat per gestionar les emocions negatives com l'enuig. Si bé l'enuig és una emoció bàsica que sentim tots els éssers humans, quan es perd el control es torna destructiu i pot suposar problemes de relació amb els altres a més de dany emocional en el propi individu.

La manera natural que tenim d'expressar l'enuig en la primera infància consisteix en respondre de manera agressiva (empènyer, picar, mossegar, cridar...) ja que es percep la situació com una amenaça, però aquesta conducta no soluciona el problema, sinó que sovint l'agreuja. Per tant, és important ensenyar als nens, des de petits, formes saludables de controlar l'enuig. És a dir, que no pretenem reprimir les seves emocions, sinó tot el contrari: volem ensenyar-los que es pot admetre qualsevol sentiment, però no qualsevol comportament.

A mida que els infants creixen, adquireixen habilitats lingüístiques més complexes i comencen a desenvolupar l'empatia, que els permet comprendre millor l'efecte que ocasionen les seves conductes en els altres. Aquest és doncs un bon moment per treballar l'educació emocional, a través d'activitats com aquesta que s'emmarca dins del nostre projecte de Consciència emocional. 
 
A més, també és necessari ensenyar-los una gestió positiva de les seves emocions, ja que els nens i nenes necessiten una guia per poder expressar-les correctament. Si de ben petit l'infant pot aprendre estratègies d'autoregulació i d'autocontrol emocional aconseguirà un millor aprenentatge i rendiment, així com millors relacions socials i una base sòlida per la seva autoestima i confiança.
  
DESENVOLUPAMENT
Tasques a realitzar per dur a terme l'activitat:

Prèviament al dia de l'activitat, caldrà reescriure el text del conte “La tortuga sàvia” per adaptar-lo al nivell de comprensió dels infants i poder fer-ne la representació de titelles. Un cop llest el text, caldrà preparar (construir i pintar) el decorat de cartró on es durà a terme la representació.
  1. Representació de titelles de la “Història de la tortuga”, que fa referència a l'emoció de l'enuig i ensenya, a través del personatge principal i mitjançant unes consignes, com gestionar-lo i aprendre a controlar-se.
  2. Dramatització de les consignes a l'aula per part de l'educadora i els infants. Així doncs, cal explicar als infants que igual com el personatge de la tortuga que es ficava a la seva closca cada cop que estava enfadada, podem fer el mateix i ficar-nos a la nostra “closca” imaginària per a relaxar-nos fins que ens passi aquest malestar.
    L'objectiu és que l'infant aprengui a aturar-se quan nota que s'està enfadant, es tranquil·litzi, pensi com se sent i actuï sense entrar dins l'espiral negatiu que li provoca l'emoció de l'enuig
  3. Penjar les consignes en un lloc ben visible del racó de les emocions perquè es pugui treballar la tècnica en el dia a dia a l'aula i deixar-hi les titelles perquè els infants hi puguin jugar.
  4. Preparar un document per entregar a les famílies on s'explica l'activitat (Història de la tortuga i les consignes d'autocontrol) per tal que s'impliquin en la pràctica de la tècnica des de casa. 
Organització de l'espai i del temps:

El dia de l'activitat, per tal de poder preparar l'aula i els materials és important que els infants no hi siguin per treballar ràpidament, sense interrupcions i no tenir-los esperant innecessàriament. Per això, l'educadora de suport se'n farà càrrec.
  
Com que el muntatge no presenta massa dificultat, amb 5 minuts està preparat.

Seguidament cal fer la distribució dels infants dins de l'aula i això suposa uns 5 minuts més. Per tant, la preparació prèvia té una durada d'uns 10 minuts aproximadament.

Referent a l'activitat en si mateixa (la representació de titelles), des de l'inici fins al final té una durada d'uns 15 minuts aproximadament.

La dramatització de les consignes que es fa un cop finalitzada l'obra dura uns 5 minuts més. 

Finalment, necessitarem 5 minuts per poder desar el decorat i el material en un lloc adequat i prosseguir amb la programació del dia.
  Nombre de sessions:

L'activitat està plantejada perquè tingui una durada d'una sola sessió (representació de titelles i dramatització de les consignes), però l'activitat implica un treball posterior continuat, tant a dins de l'aula com a casa, referent a la tècnica d'autocontrol. Per aquest motiu, és important que l'aprenentatge que se'n deriva es pugui treballar des de la quotidianitat, en tots els àmbits, per fer que es converteixi en un aprenentatge significatiu per l'infant, i no només una simple representació teatral amb la que gaudir.

 

EL MIRALL
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
  • Mostrar iniciativa i participació durant l'activitat.
  • Identificar-se un mateix davant del mirall.
  • Verbalitzar qualitats bàsiques d'un mateix i identificar trets personals.
  • Reconèixer les pròpies emocions del moment.
  • Expressar les emocions que convinguin amb el cos, gestos facials...
  • Identificar les emocions que expressin els altres companys amb gestos i expressions facials.
  • Mostrar actitud de respecte cap als companys.
JUSTIFICACIÓ ACTIVITAT
Amb aquest activitat es volen treballar dos conceptes bàsics. Un és l'autoconcepte, ja que van obtenint valoracions externes sobre ells mateixos i s'afavoreix així la construcció de la pròpia imatge que contribueix al desenvolupament de l'autoestima.

L'altre és el reconeixement i identificació de les emocions bàsiques que podem sentir i expressar les persones.

Tots dos conceptes estan relacionats en tant que si sabem identificar en nosaltres mateixos i en els altres les emocions bàsiques ens pot ajudar a conèixer-nos millor, a saber com ens sentim en diferents situacions per poder després aprendre a controlar i canalitzar les emocions que no ens fan sentir bé i que poden perjudicar als altres. El primer pas per treballar l'educació emocional amb infants és conèixer quines són les pròpies emocions, com s'expressen i quines situacions ens poden portar a sentir unes emocions o unes altres.
DESENVOLUPAMENT
Asseguts en rotllana, primer fem una explicació prèvia sobre el què farem durant l'activitat.

Primerament consisteix en demanar la participació d'un infant del grup perquè surti davant del mirall. Es pot començar dient, ara en aquest mirall apareixerà la imatge de la persona més important del món. Una vegada situat al davant podem començar a fer-li preguntes sobre ell mateix. La resta de companys també aniran participant perquè les preguntes aniran dirigides d'una manera general al grup. Per exemple: Qui hi ha aquí al mirall? El Jan. I com és el Jan? De quin color té el cabell? A que li agrada jugar al Jan? Amb qui li agrada jugar al Jan?

Seguidament, la segona part de l'activitat consisteix en parlar de les emocions. Es pot començar dient, I com està ara el Jan? Està content, està trist, està enfadat...? Quan hagin respòs els nens/es podem demanar a l'infant situat davant del mirall que ens mostri amb la cara una emoció. Per exemple: Quan el Jan està content què fa? I tots podem fer cara d'alegria, així amb la resta d'emocions: tristesa, ràbia, vergonya...
 
Aquesta segona part pot donar lloc a una conversa amb el grup sobre situacions que ens provoquen unes emocions o unes altres. Per exemple: I a vegades perquè està trist el Jan? O perquè s'enfada el Jan?

Es pot utilitzat com a suport, les fitxes amb imatges plastificades sobre expressions de diferents emocions. Així els infants poden reconèixer més fàcilment cóm s'expressen amb gestos les diferents emocions.
  
Una tercera opció per treballar a l'activitat és mostrar una fitxa a un infant sense que la resta vegi de quina emoció es tracta. Després l'haurà de representar al mirall i els altres hauran d'endevinar quina emoció està expressant el company.

Una vegada s'ha procurat que tots els infants passin per davant del mirall finalitza l'activitat i continuem amb el segon grup.
Cal dir que no tots els infants tindran el nivell de llenguatge que permeti parlar sobre ells mateixos, per això es fa d'una manera conjunta perquè la resta del grup participi i pugui fer-ho per aquells que tenen més dificultat. Amb la col·laboració de tots es poden aconseguir els objectius de l'activitat i tots aprendre de tots.  

 

La Júlia i el seu osset de peluix.
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
  • Desenvolupar la seva imaginació.
  • Identificar i empatizar amb com se senten els personatges.
  • Conèixer les emocions.
  • Saber expressar les emocions mitjançant cares.
  • Estimular l’infant mitjançant un conte.
JUSTIFICACIÓ ACTIVITAT
Els infants manifesten a l'aula cada dia les seves emocions, alegria, tristesa, la ràbia, la por.. i mostren els comportaments que els fan sentir estimats i acceptats o rebutjats i incompresos. És per això que la consciència emocional , ha de treballar-se amb els infants per a què aprenguin comportaments apropiats i responsables per a afrontar reptes de la vida de forma organitzada i equilibrada.

Per aquest motiu he escollit realitzar la narració d'un conte perquè, és a partir d'ells que, els infants prenen consciència i s'enfronten directament a la necessitat de ser estimats i de la presència de l'ésser estimat, a la por a la mort i l'amor a la vida.

A més, per mitjà dels contes també es plantegen solucions al problemes a l'abast de la mentalitat infantil, que aparentment poden semblar irreals, però que tenen la missió de mostrar amb claredat a l'infant la importància de les emocions.

Els contes solen plantejar tots els conflictes existencials, d'una manera breu i concisa també simplifiquen les situacions, sense descartar-les. Això, permet a l'infant atacar els problemes o reconèixer-los en la seva forma essencial.
DESENVOLUPAMENT
Accions prèvies a l'activitat:

Els professionals encarregats de l'activitat, prepararan l'espai on es durà a terme, i també els materials.

L'activitat:

Els infants asseguts en rotllana, escoltaran el conte que una de les educadores explicarà.

Aquesta ha de tenir molt ben memoritzat el conte, ha de representar-lo d'una manera entenedora per als infants. Cal que les emocions que van apareixent en la història es remarquin bé, per a que els infants les captin i més tard les puguin representar.

Primerament per cridar l'atenció dels infants, es llegirà el títol del conte, però sense mostrar la caràtula del mateix i la educadora farà preguntes com ara: 
  • Què us diu aquest títol? 
  • Per què es dirà així el conte?
  • Quins personatges creieu que hi apareixeran?
Seguidament es mostrarà als infants la portada del conte i es deixarà que per si mateixos extreguin les conclusions i les respostes correctes a les preguntes realitzades.
Es començarà amb la narració del conte i durant aquesta les expressions dels personatges es ressaltaran tant amb l'expressió com amb la veu del narrador.
 
En acabar la narració, l'altra educadora, repartirà als infants unes caretes representatives de les emocions (contenta, trista, sorpresa, por). Es tornarà a llegir el conte i els infants hauran d'alçar la cartolina representativa de la emoció que succeeix en aquell moment de la història.
És important que els infants realitzin aquesta activitat quan ja tinguin interioritzats els símbols representatius i significat de les emocions.  



EL CUB DE LES EMOCIONS
OBJECTIUS D'APRENENTATGE
Els objectius d'aprenentatge són els següents:
  • Identificar les emocions a través d'unes imatges i amb el recolzament postural, faccions de la cara... de l'adult.
  •  Manifestar la seva opinió davant els companys/es de l'emoció que li ha tocat identificar.
  • Mostrar i canalitzar les seves pròpies emocions sense reprimir-les en el seu interior i mostrar amb gestos facials l'emoció que ha reconegut en el dau.
  • Confiar en ell mateix a l'hora d'expressar la seva opinió davant els companys/es.
  • Potenciar la iniciativa de cada infant.
  • Ser empàtic davant les opinions de la resta de companys/es.
  • Controlar les emocions i impulsos per no perjudicar negativament tant als companys/es com en ell/a mateix/a.
  • Utilitzar correctament el recurs del “cub” per expressar l'emoció que cal reconèixer.
  • Participar activament i divertir-se amb l'activitat aplicant i respectant les normes.

JUSTIFICACIÓ ACTIVITAT
En un inici del projecte es va observar que els infants tenen la dificultat d'expressar emocions i també de saber-les controlar. Per tant això ens va portar a la necessitat de que els infants sàpiguen reconèixer aquestes emocions per no reprimir-les, canalitzar-les i regular-les adequadament. La solució està doncs, en ensenyar les emocions als infants.
 
Aquesta necessitat incideix a que el treball de les emocions, gràcies a unes activitats diàries, una rutina... ha de ser continu. Un treball que ha de ser constant per tal que al final es pugui observar un canvi en cada infant respecte les emocions, ja sigui identificant-les com expressant-les.  

Aquesta activitat per tant, ens ha de servir per observar si els infants han assolit aquests objectius establerts en el projecte i en concret, els objectius d'aquesta activitat. Una activitat que a part de veure el resultat de cada infant durant tot el procés, també es podrà observar si el treball fet durant tota la Unitat Didàctica ha estat satisfactori.

A més, és una activitat on es treballen molts continguts de forma general que ja s'han anat potenciant durant la Unitat Didàctica gràcies a diverses activitats i recursos. Es remarca de nou, els continguts que ens recolzaran a emfatitzar la identificació de diferents emocions, l'expressió d'aquestes per tal de no reprimir-les en el seu interior, manifestar la seva opinió davant els companys, com ser empàtic respecte a les opinions dels altres companys/es, amb d'altres.

Una activitat que afavorirà en l'infant molts aspectes, ja sigui com a persona com també respecte a adquirir un aprenentatge sobre la intel·ligència emocional. D'aquesta manera aconseguiran millor benestar personal i alhora podran millorar les relacions amb els demés, (ja que moltes vegades el no saber o poder controlar les emocions els porta a tenir conflictes amb els altres), arribant així a tenir respecte per ells mateixos i amb els altres (ja siguin els seus iguals o els adults). 
DESENVOLUPAMENT
Seqüència de les tasques a realitzar abans de l'activitat: 
 
  •  Primerament l'educadora haurà d'organitzar l'espai per tal que l'activitat es pugui desenvolupar correctament. Per tant, ha de deixar espai suficient al mig de l'aula amb les taules, cadires... ben col·locades en un racó d'aquesta.  
  • Un cop tingui l'aula ordenada, ha de posar la catifa al mig de la classe per tal que els infants s'hi puguin asseure. Al mig de la catifa deixarà el dau de les emocions, recurs que s'utilitzarà per desenvolupar l'activitat.
  • Tenir present que el dau l'hauran hagut de fer les educadores anteriorment com també, tenir en compte les qüestions que s'hauran de comentar amb els infants en el transcurs de l'activitat.
Seqüència del desenvolupament de l'activitat:
 
  •  Tot el grup classe estarà assegut a l'aula per tal d'escoltar les indicacions de les dues educadores; se'ls explicarà el què faran amb paraules clares i entenedores, com ho faran, és a dir, quin recurs utilitzaran, i quan ho faran, ja que el grup es dividirà en tres i per tant ho hauran de fer tres vegades.
  • Seguidament un dels grups de 6 infants començarà l'activitat amb una de les educadores i la resta, anirà al pati amb l'altre professional.
En rotllana i asseguts, per torns cada infant ha de llençar el dau el mig de la rotllana. En cada cara del dau hi haurà sis fotos reals de persones expressant una emoció en concret (alegria, tristesa, por, sorpresa, ràbia i vergonya). Aquestes persones seran les membre del grup Rialles, en que cada una d'elles representarà una emoció en concret.
 
Seguidament l'infant, recolzat sempre per l' educadora, haurà de dir quina emoció creu que és i ha d'intentar explicar alguna ocasió en que va sentir l'emoció que li ha sortit (un dia pel seu aniversari, un dia que es va barallar amb un company/a, etc.). Després l'educadora anirà fent preguntes a tot el grup per tal que tots/es puguin participar (què li passa a aquesta persona? Per què creus que està així?...).
 
És important que cada nen/a a part d'identificar l'emoció i dialogar sobre aquesta, intenti canalitzar i manifestar l'emoció que li hagi sortit, és a dir, amb el recolzament de l'educadora expressi amb gestos facials l'emoció per tal que es familiaritzi i així la pugui reconèixer satisfactòriament.
 
Podem observar una activitat que els permet identificar les seves emocions amb les dels companys/es i incideix el desenvolupament de l'empatia.
 
Un cop es finalitzi l'activitat, la farà el segon grup i després el tercer.
 
Organització del temps:
 
  • Preparació de l'aula: uns minuts abans de començar l'activitat s'haurà d'organitzar l'aula i els recursos per tal de poder desenvolupar l'activitat. Tasca que farà una de les educadores.
  • Explicació de l'activitat: entre 5 - 10 minuts es destinarà a explicar a tot el grup classe el què, com i quan faran l'activitat del “cub de les emocions”. És important ensenyar el recurs que s'utilitzarà per tal de motivar-los a realitzar l'activitat.
  • Desenvolupament de l'activitat: entre 15 – 20 minuts serà el temps que es destinarà per fer l'activitat; un temps que ha d'estar molt ben organitzat per tal que tots els infants puguin participar, dialogar, expressar, identificar les emocions corresponents... Per tant l'educadora ha de saber-se gestionar el temps correctament per tal que l'activitat sigui satisfactòria.
  • Final de l'activitat: els últims 5 minuts s'ha de destinar a demanar els infants el què els hi ha semblat l'activitat com també, si s'han divertit, si els hi ha agradat...
  • Un cop els tres grups hagin fet l'activitat s'haurà de tornar a posar bé les taules, les cadires..., per tal de deixar l'aula correctament.
Organització de l'espai:
  
L'activitat tindrà lloc a l'aula i ni els infants ni l'educadora s'hauran de desplaçar. Per tant, l'espai que es necessitarà serà a la classe on els infants i l'educadora es situaran al mig, asseguts amb una catifa i fent una rotllana. Tal com s'ha comentat anteriorment, abans d'iniciar l'activitat una de les educadores tindrà la responsabilitat de posar les taules, les cadires i/o altres objectes en un racó de l'aula, per tal que hi hagi suficient lloc per desenvolupar l'activitat.

Nombre de sessions:
 
L'activitat és per realitzar amb una sessió de 30 minuts; però tal com he comentat s'haurà de fer tres vegades per tal que tot el grup classe la faci.
 





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada